"וואטסאפ לא צריכה להאזין לנו, היא כבר יודעת עלינו הכל"

בשיתוף תנועת דרכנו

14.1.2021 / 13:19

"סיגנל? אנחנו בוחרים לאן ללכת מכאן - זה חידוש ואנחנו כבר לא קשורים בחבל הטבור לוואטסאפ" - מנכ"לית "פרטיות לישראל" נעמה מטרסו והעיתונאי רן בן-זיק עונים על כל השאלות שמטרידות אותנו - מה הבעיה עם פייסבוק, מה הרשתות החברתיות יודעות עלינו ואיך מתנתקים מוואטסאפ

בעקבות הודעתה של ווטסאפ על כך שתתחיל לחלוק מידע על משתמשיה עם חברת האם שלה, פייסבוק, רבים החלו נוהרים לכיוון האלטרנטיבות. אירחנו במהדורה המרכזית של דמוקרטTV את מנכ"לית "פרטיות לישראל" נעמה מטרסו ואת כתב הטכנולוגיה רן בן-זיק, כדי לדבר על האלטרנטיבות לענקית התקשורת, ומה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על הפרטיות שלנו.

מה הבעיה עם ווטסאפ? על מה הרעש? לפי נעמה מטרסו, "ווטסאפ רוצה לעקוב אחרי הפעילויות שלנו שהן מסביב להודעות - עם מי אנחנו מדברים? כמה אנחנו נמצאים בווטסאפ? ובעיקר, מה הרגלי השימוש שלנו?".

ואיך המעורבות של ווטאספ בחיים שלנו משפיע עלינו? מטרסו עונה: "לפי פייסבוק, המהלך הזה אמור להפוך אותנו לעוד מוצר בקטלוג המוצרים שפייסבוק מציעה ללקוחות העסקיים שלה, למפלגות פוליטיות, לברוקרים של מידע שמוכרים את המידע. זה לא תמים ולמידע שלנו יש הרבה כוח, והוא לא זול".

למה זה מפריע לנו? רן בן-זיק טוען: פייסבוק משתמשת במידע שלנו כדי לגרום לנו להתמכר אליה. פייסבוק עושה עלינו מניפולציות כדי שנשתמש באפליקציות שלה, כמו אינסטגרם או ווטסאפ, לפייסבוק יש מידע כל כך אינטימי עלינו והיא משתמשת בזה לרעה".

בשיתוף תנועת דרכנו
  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully