"ישראל על סף מלחמת יום כיפור כלכלית": נבואות הזעם של פרופ' ירון זליכה

בשיתוף תנועת דרכנו

2.2.2021 / 13:10

האיש שמאמין שרק הוא מסוגל להציל את הכלכלה, פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית, בראיון שובר מוסכמות לדמוקרטTV: למה כולם רוצים שהוא יהיה שר האוצר, מה שלושת הדברים שהוא מתכוון לעשות ביום הראשון בכנסת, ולמה הוא מאמין שהוא צריך לקבל 80 מנדטים, במקום 8?

יושב ראש המפלגה הכלכלית, פרופ' ירון זליכה, מי שכיהן בעברו בתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר, קם יום אחד והקים מפלגה עם אנשים עתירי ניסיון, אך חסרי כל קשר לפוליטיקה, כמו הפסיכיאטר וחוקר המוח פרופ' יורם יובל, ראש החוג למדע המדינה במכללת הגליל המערבי, פרופ' אסנת עקירב וציפי מנהיימר, יזמית חרדית שמקדמת לימודי ליבה בחברה החרדית. הסקרים מנבאים שהמפלגה הכלכלית תעבור את אחוז החסימה, אך עוד חזון למועד.

קודם כל, לא מפחיד אותך להקים מפלגה עם רשימה של אנשים בלי ניסיון בפוליטיקה?

"זו רשימה של אנשי מקצוע מעולים שבאו לעבוד. מפלגה מקצועית זו בשורה חדשה לכלכלה ולמדינה. אלה אנשי המקצוע הכי טובים בתחומם, אנחנו מקיפים בכך את מכלול התחומים הכלכליים והחברתיים. זו רשימה שמשקפת את ישראל היפה - ככה היינו רוצים לראות את ישראל - אלה אנשים שהגיעו לאן שהגיעו בעשר אצבעות, לא דרך פרוטקציות. ויש אותי, אני מגיע עם הרבה ניסיון במערכת הפוליטית, הייתי החשב הכללי בתקופה הכלכלית הכי קשה של ישראל".

האם צפויים חיבורים?

"ממש לא. אנחנו בפתחו של אסון. זה לא משחק. ואני צריך כוח פוליטי עצמאי כדי לחלץ אותנו מהמשבר הזה".

בדמוקרטTV אתם - הצופים - יכולים לעלות לשידור ולשאול את המרואיינים שלנו שאלות.

סרגיי סזונוב, מורה מתל אביב, שאל: "האם אתה חושב שההחלטה שלך לרוץ לבד תכריע לכיוון נתניהו?"

"הסקרים מראים שיש עוד 4-6 מנדטים נוספים שמעדיפים להצביע לנו אם נעבור את אחוז החסימה. אנחנו נגיע ל-8 מנדטים. אין ממה לחשוש, אנחנו נשנה את הכלכלה בישראל. הסיכוי היחידי של מחנה אנטי-ביבי לנצח זה אם המפלגה הכלכלית תיכנס לכנסת".

בשיתוף תנועת דרכנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully