מה אתם באמת יודעים על אפליקציית אלקטור?

בשיתוף תנועת דרכנו

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 14:14

האם מאגרי המידע האישיים יכולים לדלוף? האם כל אחד יכול בכל רגע נתון לגנוב את הפרטים האישיים שלנו, בחסות המדינה? איתן גפני מסביר איך הפכה אפליקציית אלקטור למאגר מידע זמין, שניתן להשתמש בו בלי שום מסננים ולמה זה עלול להיות מסוכן

לפני קצת יותר משנה, בעוד אחת ממערכות הבחירות הבלתי נגמרות שלנו, פנקס הבוחרים של מדינת ישראל דלף לרשת. בחודש פברואר 2020 נחשף כי אפליקציית "אלקטור", שהפעילה מפלגת הליכוד, כוללת מידע רגיש על בוחרים, שהגיע ממאגר הנתונים הממשלתי, הידוע בשם פנקס הבוחרים. המידע הזה מאפשר לפעילי המפלגה ללמוד את הבוחרים ולהבין איך להשפיע עליהם, כדי לדרבן אותם להצביע לליכוד ביום הבחירות.

המידע שהאפליקציה קיבלה הוא למעשה פנקס הבוחרים המלא של המדינה. איך זה קורה?

פנקס הבוחרים כולל מידע כמו שם מלא, תעודת זהות, כתובת, מצב משפחתי וכמובן, הקלפי אליו כל אחד מאיתנו משויך. על ידי הצלבת מידע דוגמת פילוח נתוני הצבעה לפי אזורים מסוימים, אפשר להסיק עלינו המון מידע, כמו למי אנחנו בוחרים, מה המצב הסוציו-אקונומי שלנו ועוד. באפליקציה עצמה אפשר להוסיף הערה ליד כל בוחר והמידע האישי שלו, כולל הערות בסגנון "צריך לשכנע את אימא שלו", וכך אפליקציית אלקטור הופכת למאגר מידע זמין, שכל אחד יכול להוריד.

זוכרים שכולם התעקשו לעשות דרכון ביומטרי, כי זה העתיד ושאין מצב שהמדינה תאבד שליטה על המידע האישי והפרטי שלכם? אז בלי קשר (כמעט), איתן גפני מספר לנו על אפליקציית אלקטור - שאולי אין בה את טביעות האצבע שלכם (עדיין), אבל היא בהחלט יודעת להגיד עד כמה אתם מקשיבים לאימא.

שמעתם על מדע הבחירות ואיך מזייפים הצבעות? זה יכול להיות חמור מכך אפילו. חשבתם שקמפיין שלילי יעיל יותר מחיובי? זה בכלל לא משנה יותר. צפו בסרטון.

בשיתוף תנועת דרכנו
  • עוד באותו נושא:
  • דרכנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully