"הטקסים של יום השואה לא מדברים לכולם"

בשיתוף תנועת דרכנו

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 13:01

מהסלון הביתי ועד לאירועים ציבוריים - פרויקט "זיכרון בסלון" חוזר לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2021. מייסדת הפרויקט, היזמית החברתית עדי אלטשולר הגיעה לריאיון במהדורה המרכזית של דמוקרטTV

1.5 מיליון איש, מהאמירויות ועד ברלין ייקחו חלק באירועי "זיכרון הסלון". מייסדת הפרויקט עדי אלטשולר בריאיון עם גדי סוקניק לקראת יום השואה. וכך היא מספרת: "הרבה אנשים לוקחים אחריות על הזיכרון ומארחים שורדי שואה ובני הדור השני והשלישי, הם מארחים, מספרים, מנגנים ונפגשים בגובה העיניים".

האם מדובר בפנייה לקהל שבוי או שמצליחים להחדיר את הזיכרון לקהלים שלא מתעניינים בחוויה הזאת? "רוב הסלונים הם אנשים שלא הכירו את הפרויקט משנים קודמות. יש סלונים ברהט, יש סלונים בעדה הדרוזית, מתמודדי נפש ועוד. המעבר למרחב הפרטי של סלון הבית מנגיש את הזיכרון לקהלים חדשים. בניגוד לטקסים שפונים לקולקטיביזם - הסלון הפרטי זה מרחב אישי שנתון לבחירתך - אתה בוחר אם לארח ואיזה אופי יהיה למפגש אצלך".

היום (ד') ב-21:00, דרכנו ודמוקרטtv מביאים לכם שידור מיוחד של "זיכרון בסלון" - אלקס ריף מלובי המיליון חולקת את סיפור ניצולי משפחתה מהשואה בברית המועצות - מהבריחה מבורות הירי, לכלא בגולאג, דרך עוני ומחלות עד לניצחון הצבא האדום, וסיפורם של היהודים שלחמו שם. בואו לשמוע בעצמכם על סיפורם של 2.7 מיליון יהודי ברית המועצות שנספו, בעדות מרגשת, מצמררת ואינטימית של אלקס ומשפחתה.

בשיתוף תנועת דרכנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully